Kwaliteit (en klachtenbeleid)

Natuurlijk mag je er vanuit gaan dat wij ons werk goed doen. Daar doen we alles aan. Maar het kan voorkomen dat er toch iets mis gaat, dat er onenigheid ontstaat of zelfs klachten. We zijn allemaal mensen, en het is een levensgroot cliché, maar waar mensen werken, daar kunnen dingen mis gaan.

Wij horen het graag, als dat gebeurt. En het liefst in een vroeg stadium, want dan kunnen we er wat aan doen. Door onze manier van werken aan te passen, of door met je te overleggen, bijvoorbeeld. Mochten we er toch niet uitkomen, dan kun je met je klacht altijd terecht bij de externe klachtencommissies van het Expertisecentrum Klacht- en Gezondheidsrecht ECKG, of bij de Geschillencommissie Zorg.

We horen het trouwens ook graag, als we ons werk goed doen. Dat is geen sollicitatie naar complimenten, maar meer de vraag om bevestiging dat we op de goede weg zitten.

Zorg Centraal Nederland & kwaliteit

Zorg Centraal Nederland is aangesloten bij BVKZ, de branchevereniging voor kleinschalige zorg. Daar kunnen we terecht voor hulp, ondersteuning en borging van kwaliteit.

We werken met het kwaliteitsmanagementsysteem Q-link. Dit is een centraal systeem waar we alle documenten die nodig zijn voor de zorg opslaan. Zo kunnen we ons altijd verantwoorden naar zowel onze ketenpartners als naar familieleden van onze cliënten. Natuurlijk houden we daarbij altijd rekening met de privacywetgeving.

DNV-GL

DNV-GL controleert de kwaliteit van ons werk en ons managementsysteem met regelmaat met externe audits. Het meest recente certificaat dat we ontvingen dateert van 3 mei 2023 en is geldig tot 3 mei 2025. Hierin staat dat ons werk voldoet aan de eisen van ISO 9001:2015 voor het verlenen van (intensieve) zorg, begeleiding, dagbesteding en verblijf aan cliënten.

Zorgkantoor en gemeente

Voor de ISO-certificering krijgen we jaarlijkse externe audits op onze locaties. Ook het Zorgkantoor en de gemeente Arnhem controleren onze kwaliteit regelmatig. De Inspectie Gezondheidzorg en Jeugd controleerde Zorg Centraal Nederland vanaf 2017 regelmatig. Zij kwamen in 2019 met een positief rapport over onze dienstverlening.

Wij zijn er bijzonder trots op dat professionele organisaties zo positief zijn over onze zorg, maar bovenal vinden we het belangrijk dat onze bewoners, deelnemers en hun omgeving tevreden is met onze manier van werken en onze kwaliteit.

 

 

Contactgegevens

Zorg Centraal Nederland
Apeldoornsestraat 8
6828 AB Arnhem

026-7620707
06-57100736
info@zorgcentraalnederland.nl

Voor meer informatie kunt u altijd een bericht sturen via ons contactformulier of contact opnemen via bovenstaande gegevens.


* Deze velden zijn verplicht.